Nejlepší elektrokola: horská, skládací aj. | Test, recenze

TOP 3 elektrokola

Crussis e-Country 1.9

Devron 20124

Crussis E-Atland 7.5

Městské elektrokolo s výkonným motorem a vysokokapacitní baterií pro celodenní ježdění po městě. Potěší integrovaná baterie a pohodlný posed.Skládací elektrokolo s bohatou výbavou, které se skvěle hodí na každodenní dojíždění do práce. Díky skládacímu mechanismu se snadno převáží i skladuje.Skvěle vybavené horské elektrokolo pro sportovní využití je ideální pro celodenní výlety i jízdu mimo zpevněné silnice.
+ Poměr cena/výkon, bohaté vybavení v ceně+ Bohatá výbava, bezkonkurenční skladnost+ Uzamykatelná přední vidlice, dojezd až 150 km
- Menší počet převodů- Kratší dojezd a vyšší hmotnost- Nedohledatelná hmotnost

Orientační Cena
27 222 Kč

Orientační Cena
24 990 Kč

Orientační Cena
40 247 Kč

ZJISTIT VÍCE

ZJISTIT VÍCE

ZJISTIT VÍCE

Elektrokolo je skvělou volbou pro všechny, kteří si chtějí užívat jízdu na kole a zároveň si usnadnit například náročné šlapání do kopce. Existují vhodná elektrokola pro popojíždění po městě a dojíždění do práce, ale i taková, která jsou ideální na delší výlety a hodí se i pro jízdu v těžkém terénu. Elektro kola mají různě výkonné motory a různou kapacitu baterie, tedy i odlišný dojezd. Na první pohled se elektrická kola odlišují svou stavbou, zatímco některá mají skládací rámy, jiná poskytnou celoodpružený rám pro perfektní odfiltrování terénních nerovností. Elektrokola se vyrábí jak v dámské, pánské, tak i dětské variantě. V našem výběru jsme dali dohromady nejlepší elektrokola pro rok 2020, přičemž jsme brali ohled na recenze, testy a hodnocení uživatelů.

Nejlepší elektrokola (Test 2020)

VzhledModelTypKapacita baterieDojezdMotorPočet převodůNosnostDostupnost
Crussis e-Country 1.9Městské468 Whaž 100 km250 W / max. 500 W1 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Leader Fox AltarHorské630 Wh100 - 130 km250 W / max. 550 W1 x 9120 kgVÍCE INFORMACÍ
Devron 20124Skládací313 Whaž 60 km250 W1 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Leader Fox SandyTrekingové576 Wh80 - 120 km250 W / max. 350 W3 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Crussis e-Cross 1.5-SKrosové630 Whaž 140 km250 W / max. 500 W3 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Apache Tuwan MX-I 1Horské630 Whaž 175 km250 W1 x 10-VÍCE INFORMACÍ
Crussis E-Atland 7.5Horské522 Wh130 - 150 km250 W / max. 500 W1 x 9120 kgVÍCE INFORMACÍ
Lectron Voyager RXTrekingové630 Wh110 - 150 km250 W / max. 700 W3 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Crussis e-City 2.5Městské468 Whaž 100 km250 W / max. 500 W1 x 7120 kgVÍCE INFORMACÍ
Kellys Theos i50Celoodpružené630 Wh80 - 150 km250 W1 x 10-VÍCE INFORMACÍ
KTM Macina Race 291Horské500 Wh90 km250 W1 x 11120 kgVÍCE INFORMACÍ
Haibike Sduro Cross 1.0Krosové400 Whaž 150 km250 W1 x 8130 kgVÍCE INFORMACÍ

Recenze elektrických kol

Crussis e-Country 1.9

Crussis e-Country 1.9 recenze a test

Městské elektrokolo Crussis e-Country 1.9 se hodí na vyřizování pochůzek ve městě, je ideální pro ženy i seniory. Kolo je vyrobeno z hliníkového rámu a baterie je nově umístěna přímo v rámu, což dělá elektro kolo mnohem atraktivnějším. Pozitivně lze vidět kapacitu baterie 468 Wh a tedy i dlouhý dojezd až 100 km. Nosnost kola je 120 kilogramů a hmotnost včetně baterie a motoru pouhých 22,5 kg. Kolo je vybaveno sedmistupňovou přehazovačkou a v základní ceně je zahrnuté osvětlení, stojan, blatníky a zadní nosič.

+ Poměr cena/výkon, přehledný LED display, bohaté vybavení v ceně
Menší počet převodů

ZOBRAZIT NABÍDKU

Leader Fox Altar

Leader Fox Altar recenze a test

Horské elektrokolo Leader Fox Altar je vybavené hliníkovým rámem se sportovně agresivním designem. Baterie elektrokola má kapacitu 630 Wh a je umístěna v rámu kola. Baterie je opatřena USB portem k nabíjení telefonu, tabletu či navigace, což je praktické. Základní výkon elektromotoru činí 250 W, přičemž krátkodobě je schopný podat výkon až 550 W. LCD display funguje jako tachometr, umožňuje nastavit podsvícení displeje, ukazuje stav baterie a nabízí 5 stupňů asistence včetně funkce WALK. Celková hmotnost tohoto elektro kola je 24,4 kg, nosnost 120 kilogramů a dojezd na jedno nabití až 130 km.

+ Dobrý dojezd, 29″ kola, USB výstup pro nabíjení periférií
Vyšší hmotnost

ZOBRAZIT NABÍDKU

Devron 20124

Devron 20124 recenze a test

Skládací elektrokolo Devron 20124 je určené na krátké trasy. Jeho předností je právě skládací rám, potažmo tedy kompaktní rozměry, díky kterým se snadno převáží autem i veřejnou dopravou. Baterie o kapacitě 313 Wh je umístěna v rámu kola a v důsledku malých rozměrů rámu svou kapacitou neoslní, proto je také dojezd spíše slabších 60 km. Kolo je vybaveno přehazovačkou se sedmi rychlostmi a v rámci základní výbavy má přední i zadní světlo, stojan, zadní nosič, blatníky, kryt převodníku a sklápěcí pedály, aby bylo kolo ještě skladnější. Poskládané má rozměry přibližně 80 x 45 x 80 centimetrů při celkové hmotnosti 25 kg a nosnosti 120 kg.

+ Bohatá výbava, bezkonkurenční skladnost
Kratší dojezd a vyšší hmotnost

ZOBRAZIT NABÍDKU

Leader Fox Sandy

Leader Fox Sandy recenze a test

Dámské elektrokolo Leader Fox Sandy se pyšní odpruženou přední vidlicí a kotoučovými brzdami, hodí se i na delší výlety a každodenní používání. Baterii s kapacitou 576 Wh má integrovanou v rámu kola a motor disponuje nominálním výkonem 250 W s možností krátkodobě dosáhnout až 350 W. Výhodou kola je USB výstup na baterii, což umožňuje nabíjet smartphone nebo třeba navigaci. Kolo má na výběr z pěti režimů asistence i funkci WALK. Maximální dojezd na jedno nabití je 80 – 120 kilometrů, přičemž má nosnost 120 kilogramů a celkovou váhu 25,5 kg. Součástí kola je také zadní nosič, stojan, světla a kryt řetězu. Díky umístění motoru v zadním kole disponuje 21 převodovými rychlostmi.

+ Kapacita baterie, výstup na USB, praktičnost a dobré vybavení
Vyšší váha 25,5 kg

ZOBRAZIT NABÍDKU

Crussis e-Cross 1.5-S

Crussis e-Cross 1.5-S recenze a test

Elektro kolo Crussis e-Cross 1.5-S se neztratí jak na silnici, tak ani v terénu. Elektrické kolo má vyvážený rám, pohodlné sedlo a odpruženou vidlici se zdvihem 50 mm, která poskytuje pohodlnou jízdu i mimo zpevněné cesty. Jedná se o pánský crossový model, jenž je vybaven baterií s výbornou kapacitou 630 Wh, která poskytne dojezd až 140 kilometrů. Ovládání a nastavení probíhá na LCD panelu s tlačítky a stále pohodlnou a plynulou jízdu zajišťuje 21 převodových rychlostí. Celková hmotnost kola je 22,5 kilogramů a nosnost pak 120 kg.

+ Nízká hmotnost, praktická konstrukce, 3 x 7 rychlostí
Jen čelisťové brzdy

ZOBRAZIT NABÍDKU

Apache Tuwan MX-I 1

Apache Tuwan MX-I 1 recenze a test

Horské elektro kolo Apache Tuwan MX-I 1 se skvěle hodí pro jízdu v kopcích i náročnějším terénu. Je ideální i na celodenní výlety a zaujme všechny náročnější spotřebitele. Baterii s kapacitou 630 Wh má integrovanou v rámu a motor nabízí standardní výkon 250 W, při maximálním dojezdu až 175 kilometrů. Kolo je vybavené jednoduchou přehazovačkou s deseti převody a elektromotor je umístěn vpředu, což je zejména pro jízdu v terénu mnohem lepší řešení. Rám je z hliníku, velikost kol je 29 palců a potěší kvalitní přední odpružení se 120 mm zdvihem a zamykáním vidlic z řídítek.

+ Vysoký dojezd, dobré odpružení a kvalitní komponenty
Výrobce neuvádí hmotnost ani nosnost

ZOBRAZIT NABÍDKU

Crussis E-Atland 7.5

Crussis E-Atland 7.5 recenze a test

E-bike Crussis E-Atland 7.5 je horské elektrokolo s hliníkovým rámem a skvěle poslouží hlavně mimo silnici. Baterie integrovaná v rámu má kapacitu 522 Wh a spolu s elektromotorem s výkonem 250 W poskytne vysoký dojezd 130 až 150 kilometrů. Výhodou je výstup na USB pro pohodlné nabíjení dalších zařízení. Potěší přední i zadní kotoučová brzda, elektromotor umístěný vpředu i odpružená přední vidlice se zdvihem 100 mm. Nosnost je běžných 120 kilogramů a na přehazovačce je k dispozici devět převodů.

+ Uzamykatelná přední vidlice, dojezd až 150 km, kotoučové brzdy
Nedohledatelná hmotnost

ZOBRAZIT NABÍDKU

Lectron Voyager RX

Lectron Voyager RX recenze a test

Trekingové/silniční elektrokolo Lectron Voyager RX je vhodné pro jízdu na silnicích i v mírném terénu. Je vybaveno přehazovačkou s 24 rychlostmi a efektivními kotoučovými brzdami. Baterie má kapacitu 630 Wh a motor základní výkon 250 W s maximálním dočasným výkonem až 700 W, který je umístěn v zadním kole. Díky této kombinaci zvládnete na kole ujet až 150 kilometrů na jedno nabití, k dispozici je 7 stupňů dopomoci a samozřejmě funkce WALK. Hmotnost elektrokola je 22,1 kilogramů a nosnost 120 kg.

+ Silnice i terén, 7 stupňů asistence, nižší hmotnost
V rámci kategorie nic zásadního

ZOBRAZIT NABÍDKU

Crussis e-City 2.5

Crussis e-City 2.5 recenze a test

Elektrokolo pro seniory Crussis e-City 2.5 je ideální pro jízdu po zpevněných cestách a pro vyřizování pochůzek ve městě, nebo jako alternativní dopravní prostředek právě starším lidem. Na první pohled je specifické ultra nízkým rámem, který pomáhá snadnému nasednutí i sesednutí. Jízda je velmi pohodlná a komfortní, čemuž elektrokolo vděčí blatníkům, stojánku, osvětlení a nosiči. Baterie je umístěna pod nosičem a má kapacitu 468 Wh, což postačí na jedno nabití k ujetí až 100 kilometrů. Nabití do plné kapacity pak trvá 6,5 hodiny.

+ Vhodné pro seniory a osoby se sníženou hybností, bohatá výbava, dojezd
Menší počet rychlostí

ZOBRAZIT NABÍDKU

Kellys Theos i50

Kellys Theos i50 recenze a test

Celoodpružené elektrokolo Kellys Theos i50 je určeno pro ten nejnáročnější terén, skvěle si s ním užijete jak samotné sjíždění trailů, tak ale i výjezdy do kopce, ke kterým vám bude asistovat středový elektromotor Shimano STEPS E7000 s výkonem 250 W. Baterie je kompletně integrovaná v robustním rámu a skýtá kapacitu 630 Wh. Vidlice mají adekvátně vysoký zdvih 150 milimetrů a kola o velikosti 27,5 palce jsou výborným kompromisem mezi rychlostí a ovladatelností. Má vysoce účinné hydraulické brzdy a celkem deset rychlostí, výborný je také jeho dojezd, který může být až 150 km.

+ Celoodpružené kolo, dlouhý dojezd, kvalitní komponenty
Vyšší cena

ZOBRAZIT NABÍDKU

KTM Macina Race 291

KTM Macina Race 291 recenze a test

Horské elektrokolo KTM Macina Race 291 je modelem určený pro muže. Baterie je integrovaná ve spodní části rámu kola a má kapacitu 500 Wh, což by při vyšší pořizovací ceně mohlo být více. Od toho se odvíjí i spíše podprůměrný dojezd 90 km. Zejména agresivnější jezdce však potěší osazení velice kvalitními komponenty, které slibují dlouhou životnost. Zmínit lze vidlice Suntour XCR se zdvihem 120 mm, či řazení Shimano SLX M7000 s jedenácti rychlostmi. Motor je umístěn ve středu kola pro co nejlepší vyvážení a potěší i hmotnost 22,9 kg.

+ Velmi kvalitní komponenty, vidlice se zdvihem 120 mm
Vyšší cena

ZOBRAZIT NABÍDKU

Haibike Sduro Cross 1.0

Haibike Sduro Cross 1.0 recenze a test

Kolo na elektrický pohon Haibike Sduro Cross 1.0 je pánské kolo vhodné pro jízdu na silnicích, po lesních cestách a v mírném terénu. Má přehazovačku s osmi rychlostmi a baterii o kapacitě 400 Wh. Celková nosnost kola je nadprůměrných 130 kilogramů a baterie umožní dojezd až 150 kilometrů. Motor je umístěn ve středovém složení, což znamená, že jsou k dispozici převody pouze na zadní kazetě, která jich má osm. Kola mají velikost 28 palců, brzdy jsou kotoučové a zamrzí, že výrobce nikde neuvádí jeho hmotnost.

+ Nadprůměrná nosnost, dojezd až 150 kilometrů
Slabší baterie jen částečně integrovaná do rámu

ZOBRAZIT NABÍDKU

Jak vybrat elektrokolo

Elektrické kolo je skvělý moderní dopravní prostředek, které však najde uplatnění i pro zábavu a také se již na elektrokolech pořádají i regulérní závody. Elektrokolo má několik stupňů dopomoci, které lze využít, když si chce jezdec odpočinout nebo potřebuje v těžších úsecích pomoci.

Elektrokola mohou ze zákona poskytovat dopomoc až do rychlosti 25 kilometrů za hodinu a není třeba na ně mít žádné speciální povolení, může je využívat doslova kdokoliv včetně dětí a nezletilých osob.

Můžete se však setkat s takzvaným odblokováním tohoto rychlostního omezení a následně může elektro kolo uhánět klidně až jednou tak rychle. Takto upravená elektrokola však nesmíte provozovat na veřejných komunikacích, natož na cyklostezkách. Jejich technika navíc není na takto upravenou vyšší rychlost dimenzovaná, a tak hrozí rychlejší opotřebení.

Při výběru elektrokola je třeba zvážit několik důležitých faktorů, jako je určení a typ elektrokola, to, kdo bude kolo využívat, technické parametry nebo výbava. V závislosti na těchto faktorech se liší také cena, která se pohybuje ve velmi širokém rozpětí.

Horské elektrokolo

Horské elektrokolo je přizpůsobené jízdě v náročném terénu, má odpruženou přední vidlici s velkým zdvihem, nebo je celoodpružené, čímž je umožněna rychlá jízda i ve velmi náročném terénu. Také mívá kvalitnější brzdy, více převodů na přehazovačce a kvalitnější středový motor.

Skládací elektrokolo

Skládací elektrokolo se hodí pro příležitostné používání nebo na pravidelné jízdy na kratší vzdálenosti. Je ideální pro dojíždění do práce nebo vyřizování pochůzek ve městě. Výhodou je, že se hodí i pro osoby bez možnosti uskladnit kolo ve sklepě nebo v garáži, nezabere totiž příliš mnoho místa. Stejně tak oblíbené je například u majitelů karavanů, nebo obytných vozů, kam se bez potíží vejde a v dovolenkové destinaci udělá mnoho služby.

Městské elektrokolo

Městské elektrokolo je ideální na středně dlouhé vzdálenosti a jízdu výhradně po silnicích, nebo zpevněných cestách. Není primárně vhodné do terénu nebo na celodenní výlety a většinou má kratší dojezd než horské či trekové kolo. Často jsou taková kola plně vybavená, to znamená, že disponují zadním nosičem, světly a blatníky, stojánkem, zvonkem, nebo košíkem na osobní věci na řídítkách. Jízda na nich je velmi pohodlná díky vzpřímenějšímu posedu a většina modelů bude vyhovovat i seniorům, nebo osobám se sníženou schopností pohybu.

Trekingové elektrokolo

Trekingové elektrokolo se označuje také jako trekové a má také velice blízko ke krosovému kolu. Tvoří určitý kompromis mezi městským a horským kolem, je tak ideální pro jízdu na silnici i v mírném terénu, nebo po polních a lesních cestách. Většinou mají odpruženou přední vidlici s nízkým zdvihem, baterii s dobrým dojezdem a základní výbavu jako jsou blatníky a světla pro bezpečnou jízdu.

Základní parametry

Ať již vybíráte horské kolo, skládací kolo, nebo městské kolo, základní parametry, na které pohlížet jsou stejné, jako v případě kola bez elektromotoru. V rámci jednotlivých typů se mohou lišit brzdy, kdy základ tvoří čelisťově, lepším řešením jsou mechanické kotoučové a nejlépe brzdit budou kotoučové hydraulické. Pozornost věnujte také velikosti kolům, jejich šířce a vzorku, který by měl odpovídat povrchu, po kterém budete nejčastěji jezdit. Stejně jako u klasického kola je nutné vybrat správnou velikost rámu a zaměřit se i na dostatek rychlostních převodů, případně kvalitu odpružení.

Elektromotor

Středový motor

Dražší a lépe vybavená elektrokola nabízejí právě tento typ elektromotoru, který je umístěný ve středu kola u šlapek. Jeho největší předností bývá přirozená asistence, kdy čím více šlapete do pedálů, tím více elektromotor pomáhá. Nezanedbatelná je také mnohem jednodušší výměna duše v zadním kole při defektu a vyvážené těžiště kola, které oceníte zejména při jízdě terénem. Proto tento typ najdeme nejčastěji u horských elektrokol a ve srovnání se zadním elektromotorem bývají tato kola dražší.

Zadní motor

Tento typ motoru najdeme u většiny městských elektrokol, případně u elektrických kol pro seniory a u některých trekingových. Elektrokola s tímto motorem jsou levnější a mají i nižší náklady na případný další servis, někoho potěší i větší počet převodových stupňů, jenž je srovnatelný s klasickým kolem. Méně efektivně však pracuje s energií, čímž může mít kratší dojezd a potřeba je také počítat s těžší částí zadního kola a nevyvážeností. Výměna duše v zadním kole je problematičtější, a proto je vhodné minimálně u něj použít bezdušové kolo, které díky samo opravným vlastnostem předejde na cestách mnoha starostem.

Baterie

Současným trendem je zakomponování baterie kompletně do rámu kola, proto je na první pohled rozeznat elektrokolo od klasického kola čím dál tím těžší. Některá levnější, zejména městská elektrokola, sice mohou mít stále baterii umístěnou pod zadním nosičem, nebo viditelně na rámu, ale jsou to již spíše výjimky.

Jednoznačně nejdůležitějším parametrem je jejich kapacita, která se udává buď v Ah, nebo Wh. Většina modelů má v parametrech uvedeny právě Wh a pokud ne, lze je dopočítat vynásobením Ah a napětím baterie, které je nejčastěji 36V.

V současnosti se pohybuje kapacita baterií od 400 Wh do 630 Wh, kromě kapacity by vás měla ale zajímat také rychlost nabíjení, které se odvíjí od toho, jak moc výkonnou nabíječkou elektrokolo disponuje. Čím má nabíječka vyšší výkon (v Ah) tím rychlejší dobíjení bude. Některé pokročilé baterie umožňují i dobíjení mobilních telefonů, nebo další podobné elektroniky, což může být mnohdy velmi praktické.

Hmotnost a nosnost

U současných elektrokol jen výjimečně klesne jejich hmotnost pod 20 kilogramů, naprostá většina je těžší a některé váži i více než 25 kg. S tím je potřeba počítat při jejich přepravě například na autě, kdy takto těžká elektrokola není vhodné umisťovat do střešních nosičů, ale spíše na nosiče kol na tažné zařízení. Nosností jsou si elektrokola podobná nejvíce ze všech parametrů a osciluje kolem 120 kg.

Otázky při výběru elektrokola

Jaké jsou nejlepší značky elektrokol?

U nás patří k nerozšířenějším značkám a výrobcům elektrokol hlavně Crussis, Apache, Leader Fox, Lectron, Haibike nebo MTF. Z pohledu elektromotorů se nejčastěji setkáte buďto s levnějšími elektromotory Bafang, nebo dražšími Bosch a minoritně s elektromotory Shimano, Yamaha, nebo Brose.

Jaké elektrokolo pro seniory?

Elektrická kola pro seniory vycházejí nejčastěji z městských elektrokol, která mají nízký rám a je tak snadné na ně nasedat a sesedat. Specialitou může být elektrokolo trojkolka, která má vzadu dvě kola a vpředu jedno. Takové elektrické kolo je velice stabilní a pro seniory ideálním řešením, často také nabízí větší úložný prostor například na nákup.

Jaký elektromotor na kolo je nejlepší?

Z pohledu technické stránky a jízdních vlastností je to jednoznačně středový motor, který je umístěný ve středu kola a má nízké těžiště. Pro hobby jezdce však může být lepší alternativou levnější řešení motoru v náboji zadního kola, který má levnější údržbu. Jednoznačná odpověď tedy neexistuje a vždy záleží na tom, jaké máte od elektrokola očekávání.

Jsem sportovec, má pro mne elektrokolo smysl?

Elektrokola nejsou doménou pouze nesportovců, seniorů, nebo osob, které jej využívají jako dopravní prostředek po městě. I trénovaný sportovec, zejména na horském kole, elektrokolo docení, neboť se díky jeho pomoci dostane dál a za kratší čas. Mnohá porovnání dokázala, že trénink na normálním kole a elektrokole je stejně fyzicky náročný, jen s tím rozdílem, že na elektrokole toho ujedete za stejnou dobu více.

Přestavba na elektrokolo – jak na ni?

Nechcete-li si pořizovat další kolo, může být pro vás řešením přestavba současného klasického kola na elektro. Pořídit si lze méně či více kompletní sady na přestavbu, kterou při troše zručnosti zvládnete sami, nebo ji můžete svěřit odborným servisům. Vybrat si můžete opět ze zadního motoru, nebo středového motoru a zvolit si také vhodnou baterii. Přestavba je sice levnější cestou jako získat elektrokolo, ale ne zas až tak moc, jak by se mohlo na první pohled zdát. Navíc přestavěné kolo na elektro nebude vizuálně nikdy tak pěkné, jako originální elektrokolo.