Vybíráme nejlepší nosič kol na tažné zařízení (na kouli)

TOP 3 nosiče kol na kouli

Thule VeloCompact 3

Hakr Trip 3 Middle

Peruzzo PURE INSTINCT 4

Jeden z nejoblíbenějších nosičů kol na tažné zařízení pro 3 kola, jak klasických jízdních kol, tak elektrokol.Nosič na tažné zařízení, který vyniká svoji rychlou instalací, nízkou hmotností a vysokou nosností. Nosič kol na tažné zařízení pro 4 kola se sklápěcí funkcí, pákovým systémem a dobrým poměrem cena/kvalita.
+ Vhodný i pro elektrokola+ Nízká hmotnost+ Cena/výkon, pro 4 kola
- Vyšší pořizovací cena- Nevhodné pro elektrokola- Nevhodné pro elektrokola

Orientační Cena
13 999 Kč

Orientační Cena
6 990 Kč

Orientační Cena
8 690 Kč

ZJISTIT VÍCE

ZJISTIT VÍCE

ZJISTIT VÍCE

Nejjednodušším a nejpraktičtějším způsobem, jak přepravovat jízdní kola na velkou vzdálenost je držák kol na auto. Na výběr máte ze střešních nosičů, nosičů přidělaných na pátých dveřích a nosič kol na kouli. Držák kol na tažné zařízení je nejpraktičtější a nejekonomičtější varianta, typicky vhodný pro 4, 3 i pouze 2 kola. V našem výběru jsme dali dohromady nejlepší nosiče kol na tažné zařízení pro rok 2020, přičemž jsme brali ohled na recenze, testy a hodnocení uživatelů.

Nejlepší nosiče kol na tažné zařízení (Test 2020)

VzhledModelPočet jízdních kolNosnostHmotnostZamykání kol k nosič Zamykání nosiče k tažnému zařízeníSklopná funkceDostupnost
Thule VeloCompact 3360 Kg19,2 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Peruzzo Parma 4460 Kg20,3 KgNeAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Hakr Trip 3 Middle360 Kg15,6 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Menabo Winny 2230 Kg17,6 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Peruzzo PURE INSTINCT 4460 Kg19 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Thule EuroRide 2236 Kg14,2 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Atera Strada Sport M 3368 Kg16,5 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Wjenzek Alfa Plus 3+1460 Kg18,5 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Hakr Trip 2 Elektro260 Kg14 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ
Thule EasyFold XT3360 Kg23,1 KgAnoAnoAnoVÍCE INFORMACÍ

Recenze nosičů kol na tažné zařízení

Thule VeloCompact 3

Thule VeloCompact 3 recenze a test

Nosič na kola na kouli Thule VeloCompact 3, má celkovou nosnost 60 Kg a je určen pro 3, pomocí dokoupeného adaptéru, pro 4 jízdní kola. Vzhledem k vcelku velké vzdálenosti upevněných kol od sebe (19 cm), je nosič vhodný pro přepravu i elektrokol. Těmto hodnotám odpovídá i celková hmotnost konstrukce 19,2 Kg. Propojení elektroniky s automobilem je možné pomocí třinácti pólového připojení. Velkou výhodou je i přidaná funkce sklápění a možnost uzamykání kol jak k nosiči samotnému, tak nosiče k automobilu. Obecně jde o jeden z uživatelsky nejoblíbenějších nosičů kol.

+ Vhodný i pro elektrokola
Vyšší pořizovací cena

ZOBRAZIT NABÍDKU

Peruzzo Parma 4

Peruzzo Parma 4 recenze a test

Nosič kol na tažné zařízení pro 4 kola Peruzzo Parma 4, má celkovou nosnost 60 Kg s tím, že váha jednoho jízdního kola, by neměla přesáhnout 17 Kg. Především díky těmto hodnotám, není konstrukce přizpůsobena pro přepravu elektrokol. Ochránit kola před odcizením je možné díky zámku nosiče k tažnému zařízení. Zámek kol k nosiči sice není součástí balení, ale lze jej dokoupit. Hmotnost celého nosiče je 20,3 Kg. Jedná se o dobrý poměr cena/výkon.

+ Sklápěcí funkce, nižší cena
Vcelku vysoká hmotnost

ZOBRAZIT NABÍDKU

Hakr Trip 3 Middle

Hakr Trip 3 Middle recenze a test

Hakr Trip 3 Middle je nosič kol na kouli určen pro přepravu 3 a s adaptérem 4 kol. Pro přepravu elektrokol je tento nosič nevhodný. Z ohlasů uživatelů lze zmínit chválu na nízkou hmotnost (jen 15,6 Kg), rychlou montáž na tažné zařízení pomocí páky a připadnou sklopnou funkci. Výhodou je taktéž dvojí ochrana před odcizením. Integrovaný je jak zámek kol k nosiči, tak nosiče k tažnému zařízení.

+ Nízká hmotnost
Nevhodné pro elektrokola

ZOBRAZIT NABÍDKU

Menabo Winny 2

Menabo Winny 2 recenze a test

Menabo Winny 2 je nosič kol na tažné zařízení pro 2 kola, čemuž odpovídá i jeho vcelku nízká nosnost 30 Kg. Plusové body nosič dostává i za nízkou hmotnost 17,6 Kg (a to i přesto, že je vyroben z ALU a oceli) a snadnou instalaci na tažné zařízení pomocí páky. Samozřejmostí jsou i integrované bezpečnostní zámky nosiče k tažnému zařízení a kol k nosiči proti odcizení. Elektronika automobilu s nosičem je propojená pomocí 13 pólového konektoru. Součástí balení je i redukce na 7 pólový konektor. Ze zkušeností uživatelů ale vyplívá, že je problém s pevným uchycením nosiče na kouli.

+ Přidaná redukce na 7 pólový konektor
Horší uchycení na kouli

ZOBRAZIT NABÍDKU

Peruzzo PURE INSTINCT 4

Peruzzo PURE INSTINCT 4 recenze a test

Nosič kol na kouli Peruzzo PURE INSTINCT 4 sice umožňuje přepravu až 4 jízdních kol a má celkovou nosnost 60 Kg, ale neutrpěla tím ani jeho celková váha. Hmotnost samotného nosiče je pouze 19 Kg. Uživatelé velmi ocenili i snadnou montáž, možnost zamykání kol jak k nosiči (pomocí zamykacího lanka), tak tažnému zařízení a funkce sklápění. Nicméně i přes kvalitní konstrukci, není nosič určen pro elektrokola. Jedná se o perfektní poměr cena/výkon.

+ Cena/výkon, pro 4 kola
Nevhodné pro elektrokola

ZOBRAZIT NABÍDKU

Thule Euro Ride 2

Thule Euro Ride 2 recenze a test

Držák na kola za auto Thule Euro Ride 2 je vyrobený pro přepravu dvou jízdních kol. Tomu odpovídá i jeho vcelku nízká nosnost (36 Kg) a hmotnost (14,2 Kg). Kola jsou upevněna ve stabilních držácích a jsou zajištěny měkkými popruhy tak, aby nedošlo ani k uvolnění ani poškrábání. Nosič dostává plusové body i za funkci sklopení a jednoduchou montáž pomocí zajišťovací páky. Samozřejmostí je možnost uzamknout kola k nosiči nebo nosič k tažnému zařízení.

+ Lehký a skladný
Nízká nosnost, problém s velkými koly a rámy

ZOBRAZIT NABÍDKU

Atera Strada Sport M 3

Atera Strada Sport M 3 recenze a test

Atera Strada Sport M 3 je nosič kol na tažné zařízení pro 3 jízdní kola, který vyniká svoji velmi vysokou nosností 68 Kg, ale přitom i nízkou váhou samotného nosiče – ta je pouze nádherných 16,5 Kg. Výhodou je i to, že pomocí dokoupeného adaptéru, můžete k nosiči připevnit i čtvrté kolo. Uživatelé velmi kladně hodnotili i snadnou instalaci pomocí montážní páky, sklopnou funkci a možnost uzamčení jak kol k nosiči, tak nosiče k tažnému zařízení. Nicméně za tuto kvalitu od německého výrobce si připlatíte. Cena je vyšší nežli u jiných výrobků.

+ Vysoká nosnost, vhodné pro elektrokola
Vyšší pořizovací cena

ZOBRAZIT NABÍDKU

Wjenzek Alfa Plus 3+1

Wjenzek Alfa Plus 3+1 recenze a test

Držák na kola na auto Wjenzek Alfa Plus 3+1 se připevňuje na tažné zařízení a je uzpůsobený pro přepravu 4 jízdních kol. Tomu odpovídá i jeho celková nosnost 60 Kg, plus celková hmotnost nosiče je pěkných 18,5 Kg. Díky těmto parametrům je nosič vhodný i pro přepravu elektrokol. Výrobci věnovali zvýšenou pozornost i bezpečnosti. Přidané pojistné pásy chrání jak před nechtěným sklopení nosiče při jízdě, tak před uvolněním nákladu. Zámky pro zamknutí kol k nosiči a nosiče k tažnému zařízení jsou samozřejmostí.

+ Přidané bezpečností prvky, cena/kvalita
Rozměrné na skladování

ZOBRAZIT NABÍDKU

Hakr Trip 2 Elektro

Hakr Trip 2 Elektro recenze a test

Nosič elektrokol na tažné zařízení Hakr Trip 2 Elektro, umožňuje přepravu dvou kol bez možnosti pomocí adaptéru připevnit další. Elektrokola jsou od sebe po upevnění vzdálená 22 cm, což je pro tento typ kol více než dostatečné. Celková nosnost cyklonosiče je 60 Kg a hmotnost pouze 14 Kg. Z ohlasů uživatelé oceňují jak možnost uzamknutí nosiče k tažnému zařízení, tak možnost zamknout kola k nosiči. Elektrické připojení je pomocí typického 13 pólového konektoru.

+ Přímo pro elektrokola (odpovídá i nosnost)
Ližiny jsou úzké pro širší gumy

ZOBRAZIT NABÍDKU

Thule Easy Fold XT3

Thule Easy Fold XT3 recenze a test

Skládací nosič na kola na tažné zařízení Thule Easy Fold XT3, je primárně určen pro přepravování třech kol, čemuž odpovídá i jeho celková nosnost 60 Kg o hmotnosti 23,1 Kg. Samozřejmostí jsou i přidané zámky proti odcizení naložených kol, nebo nosiče a funkce sklápění. Typické je taktéž propojení elektroniky mezi automobilem a nosičem pomocí 13 pólového konektoru, který lze pomocí redukce změnit na 7 pólový. Jedná se také o skládací nosič kol na tažné zařízení, což uživatelé velmi ocenili. Po odinstalaci je možné nosič složit a snadno jej kdekoliv uskladnit.

+ Skládací, pro velká kola
Vyšší pořizovací cena

ZOBRAZIT NABÍDKU

Jak vybrat nosič kol na tažné zařízení

Nosič na kolo na auto je nepostradatelnou výbavou každého zapáleného cyklisty. Díky této vychytávce není problém připevnit jízdní kolo na auto a snadno se přemístit téměř kamkoliv. Na výběr máte ze tři základních typů – střešní nosiče, nosiče kol na tažné zařízení a nosiče kol na zadní dveře automobilu.

Tyto tři typy nesou své pojmenování podle místa připevnění. Asi nejznámější jsou střešní nosiče kol. Montují se na střechu automobilu pomocí takzvaných příčníků. Mezi hlavní výhody patří vcelku nízká pořizovací cena a nenáročné skladování po odejmutí ze střechy. Nicméně o to složitější je montáž samotného nosiče a připevňování jízdních kol na střechu.

Nosič na páté dveře vyniká svoji snadnou instalací. Oproti střešním nosičům ani nezvyšuje spotřebu paliva a nikterak nezhoršuje jízdní vlastnosti automobilu. Nicméně o to horší je viditelnost ve zpětném zrcátku a snížené zorné pole v zrcátkách bočních. Nevýhodou je i nepřístupnost do kufru v době, kdy jsou jízdní kola naložená.

Posledním typem je nosič na tažné zařízení (na kouli), které dále můžeme dělit na plošinové a závěsné. V obou případech jsou zachovány jízdní vlastnosti automobilu a při jízdě má auto menší spotřebu, nežli u střešních nosičů. Tento typ si dále podrobněji rozebereme.

Konstrukce nosičů na tažné zařízení

Plošinový nosič kol

Plošinové nosiče jsou obvykle vyráběny pro dvě, tři nebo čtyři jízdní kola. Celá konstrukce je poměrně těžká, je tedy lepší ji montovat ve dvou lidech, nicméně nabízí kolům velmi kvalitní a pevné umístění do žlábků a uchycení speciálními páskami, nehrozí tak ani uvolnění, ani poškrabání kol.

Velkou výhodou tohoto typu je i sklápěcí mechanismus, kterým je většina modelů vybavená. Díky této vychytávce se tak snadno dostanete do kufru i bez nutnosti odinstalace celého nosiče. Nicméně mezi hlavní nevýhody patří vyšší pořizovací cena a neskladnost zařízení v domácnosti, plus častokrát jsou tyto nosiče dodávány rozmontované, musíte si je tak sami doma složit.

Navíc pokud nechcete pokaždé složitě pomocí nářadí na kouli u auta celý nosič montovat, doporučujeme zainvestovat a koupit si takový, který má přidaný svírací segmenty. Takový nosič na kouli jen posadíte a pomocí páky upevníte.

Závěsný nosič kol

Na závěsných nosičích jsou jízdní kola zavěšena za rámovou trubku, která je připevněna na dvou ramenech – tzn., kola visí ve vzduchu. Oproti předešlému typu, je tento levnější, skladnější, snáze se připevňují a nejčastěji se dodávají již smontované. Nevýhodou ovšem je, že závěsné nosiče jsou velmi často dodávány bez sklápěcího mechanizmu, do svého kufru se tak dostanete buď velmi špatně, nebo vůbec.

Při koupi si taktéž pohlídejte, aby výrobek měl kolíbky, slouží k uložení rámu a zajišťují proti pohybu – bohužel závěsným nosičům kolíbky často chybí. V tomto případě se doporučuje mezi jednotlivé rámy vložit nějakou tlumící vložku a připoutat k sobě kola. Vyhnete se tak oděrkům jak na kolech, tak na autě. Navíc u některých jízdních kol (především u celoodpružených) může konstrukce samotného jízdního kola zcela znemožňovat připevnění na tento druh nosiče.

Počet jízdních kol

Počet kol, který budete chtít přepravovat, přímo souvisí s typem držáku na kola za auto, který zvolíte. Pokud máte v plánu přepravovat 1 nebo 2 kola, může vám stačit i střešní držák. Pro maximálně 3 jízdní kola, můžete zvolit i držák kol na auto připevněný na pátých dveřích (kufru).

Pro 4 kola, zvolte raději nosič jízdních kol na tažné zařízení. Zachováte tak jízdní vlastnosti auta, plus spotřeba pohonných hmot nebude vyšší. Nutno podotknout, že i když se rozhodnete převážet menší počet kol, není problém jednoduše využít jen část pozic.

Pokud byste chtěli přepravovat 5 kol, potřebujete nosič na tažné zařízení se speciálním adaptérem. Některé modely nosičů jízdních kol také umožňují dokoupení adaptéru pro další 1–2 kola, takže pokud nyní vyberete menší držák kol, je možné ho později takto zvětšit. Musíte si ale pohlídat, že to daný nosič umožňuje.

Nosnost (a elektrokolo)

Počet jízdních kol, které můžete přepravovat, přímo souvisí s nosností. Velkou roli hraje materiál, ze kterého je nosič vyroben, jeho konstrukce a typ. Obecně platí, že nejnižší nosnost mají střešní nosiče a nejvyšší nosič kol je na tažné zařízení.

S naprostou přesností nelze podle nosnosti určit, pro kolik jízdních kol je nosič vyroben. Je totiž velký rozdíl, pokud přepravujete čtyři dětská kola, nebo čtyři dospělácké. Nicméně vezmeme-li v potaz průměrnou váhu kol, lze přibližně říct, že držák na kolo na auto, který je určen pro dvě kola by měl mít nosnost 35 – 55 Kg. Cyklonosiče nad 55 kg jsou pak určeny pro 3 a více jízdních kol.

Nosič elektrokol na tažné zařízení by měl mít nejen dostatečnou nosnost, ale kvůli odlišnému tvaru elektrokola, být konstrukčně uzpůsobený tomu, aby mohl elektrokola převážet.

Pozor si dejte také na svislou nosnost tažného zařízení, která je ovlivněna maximální možnou zátěží tažného zařízení svisle dolů u daného automobilu. Technický průkaz vozidla by tento údaj měl obsahovat.

Maximální nosnost nikdy nepřekračujte. Mohlo by snadno dojít k znehodnocení nosiče, kol, automobilu nebo při nejhorším k dopravní nehodě.

Materiál

Nosič kol na tažné zařízení pro 3, 4 kola nebo jen 2 kola se vyrábí z hliníku, nebo oceli. Ocelové konstrukce se vyznačují svojí vysokou kvalitou, odolností a nosností. Hliník má sice nižší nosnost, ale zato jsou celé konstrukce podstatně lehčí a snáze se s nimi manipuluje.

Při výběru věnujte pozornost nejen materiálu, který je použit, ale i celkovému provedení. Části, které budou ve styku s autem, či jízdními koly, by měly být pogumované, nebo vyrobené z plastu. Kdyby tomu tak nebylo, mohlo by dojít k poškrábání laku.

Další funkce

  • Elektroinstalace – držák kol na tažné zařízení zakrývá zadní SPZ a velmi často i světla. Před koupí si tedy ověřte, že nosič má stejný počet kolíků, jako váš automobil a půjde bez problémů zapojit. Pokud by počet kolíků byl jiný, lze zakoupit redukci, nicméně jedná se o další finanční výdaje.
  • Sklápění – držáky na kolo na kouli bývají obvykle vybaveny funkcí sklápění. Jedná se o funkci odklopení držáku od pátých dveří. Snadno se tak dostanete do kufru i přes naložená kola.
  • Uzamčení – jedná se o bezpečnostní prvek, který umožňuje zamknout kola k samotnému nosiči, nebo k automobilu.

Další příslušenství a způsoby montáže

  • Příčníky – u střešních nosičů se jedná o nutné vybavení. Vybírejte především dle typu vozu.
  • Ochranný obal – při přemisťování by se drahá jízdní kola mohla ušpinit nebo dokonce poničit díky odstředěným kamínkům z vozovky.
  • Adaptéry – v prodejnách taktéž naleznete rozšiřující adaptéry, díky kterým můžete ke svému nosiči připevnit o jedno kolo navíc.
  • Rychloupínací popruhy – umožňují rychlejší a komfortnější upevnění kol.
  • Nájezdová rampa – nosič elektrokol na tažné zařízení bývá v některých případech vybaven nájezdovou rampou. Díky této rozšiřující komponentě nebudete muset zvedat celou váhu kola do vzduchu a bude se vám lépe připevňovat.

Otázky při výběru držáku na kola za auto

Střešní držák nebo nosič na tažné zařízení?

Výhodou nosiče kol na kouli (tažné zařízení) je, jak možnost přepravovat až 4 kola, včetně elektrokol, tak i lepší jízdní vlastnosti vozu a oproti střešnímu držáku dále nezvyšuje spotřebu pohonných hmot. Snadnější je rovněž montáž kol na držák. Nevýhodou je pak vyšší cena nosiče za auto.

Jaké jsou nejlepší značky a výrobci nosičů kol na tažné zařízení?

Mezi nejoblíbenější značky a výrobce nosičů kol na tažné zařízení patří Thule, Hakr, Peruzzo, Wjenzek, nebo Menabo.

Kde koupit nosič kol na tažné zařízení?

Obecné i specializované internetové obchody na cyklo a auto příslušenství mohou být vhodnou volbou díky možnému porovnání cen, které při tomto nejdražším nosiči kol může pomoci něco ušetřit. Levné nosiče kol má Lidl. Produkty známějších značek jsou obecně kvalitní jak použitými materiály, tak inovacemi, a je otázka, zda vám stojí nízká cena za případné riziko poškození kol nebo automobilu.

Nosič jízdních kol na tažné zařízení a třetí SPZ?

Držák kol na tažné zařízení zakrývá nejen zadní světla vozidla, ale také jeho státní poznávací značku (SPZ). Zde máte možnost buď zadní registrační značku odmontovat a nasadit na nosič kol (považuje se za součást vozidla), nebo pořídit třetí SPZ (zdroj).